Je vôbec v súčasnosti človek, ktorý by pravidelne nepoužíval svoj mobilný telefón? Možno áno, ale určite sa radí k skutočne malému percentu. Každopádne väčšina ľudí svoj mobil využíva každodenne, k viacerým aktitivám, nielen na volanie. Aplikácie, internet, mapy, fotoaparát,… v telefóne dnes máme takmer všetko potrebné.
Čím viac ale ľudia svoj mobil používajú, tým vzniká väčšia pravdepodobnosť, že sa pokazí.
V mnohých prípadoch napríklad kvôli tomu, že spadne na zem, na schody alebo dokonca do vody.
V prípade, ak sa smartphone pokazí alebo poškodí, ľudia si v mnohých prípadoch automaticky nejdú kúpiť nový, ale radšej vyhľadajú servis a dajú ho do opravy. Faktorom je nižšia cena za výmenu konkrétnych súčiastok, než cena za nový mobil. Hlavne ak ide o prasknutý displej a luxusnejší telefón ako napríklad modely Samsung. Oprava displeje samsung sa v tomto prípade oplatí, hoci nie je najlacnejšia, pretože nový model z predajne by stál asi dvojnásobne viac, než oprava alebo výmena displeja v servise.
Sú tu ale aj ďalšie faktory, kvôli ktorým sa ľudia nechcú vzdať svojho mobilu a kvôli ktorým zaplatia radšej za jeho opravu:
- Jedným z dôvodov je, že skrátka nemajú zálohované svoje dáta. Všetky dôležité dáta ako napríklad kontakty alebo fotky z dovolenky majú jedine vo svojom mobile, ktorý je teraz pokazený.
- Druhým dôvodom je pre niekoho aj to, že si na svoj súčasný telefón proste zvykol a nechce si zvykať na nový. Na nové rozhranie, ovládanie a podobne.
- Tretí dôvod je celkom reálny. Ak užívatelia majú radi svoj súčasný model, je tak trochu otázne, či by presne tento istý model dokázali kúpiť znova a bez čakania. Ponuka trhu sa každým rokom mení, mobily, ktoré boli v ponuke dávnejšie, dnes môže byť problém v predajniach nájsť, a to dokonca aj cez eshop.
- Posledným dôvodom je určitý emocionálny vzťah, najskôr nejaká príjemná spomienka, kedy si tento mobil kúpili a čo všetko s ním zažili. Aj z toho sentimentálneho dôvodu sa ho nechcú vzdať.